Publicaties

achtergrondafbeelding

10 webdesigntrends voor 2016

Bekijk publicatie
10 webdesigntrends voor 2016

Tegen het einde van het jaar trekken we ons terug en gaan op zoek naar het mooie en het goede. Door de maanden heen stoten we elkaar af en toe aan: ‘Heb je dat gezien?’ of ‘Die is cool!’. Vervolgens rennen we naar de volgende deadline en verliezen ons weer in de waan van de dag. Vorige week legden we het werk neer en veegden al het mooie en goede bij elkaar.

Toptaken met hoop, geloof & liefde: de nieuwe website van gemeente Oegstgeest

Bekijk publicatie
Toptaken met hoop, geloof & liefde: de nieuwe website van gemeente Oegstgeest

“Een mooie theepot is fijner dan dertien-in-een-dozijn-kantoor-kan. Een mooi huis woont prettiger dan de zoveelste portiekwoning. En een mooie toptakenwebsite is lekkerder dan een alleen-maar-functionele,” vonden we hier in februari van dit jaar. Op 1 september ging de nieuwe website van de Gemeente Oegstgeest live. De gemeente koos voor een toptakenwebsite maar wilde daarnaast een warme 'dit-is-ons-dorp'-uitstraling, met veel beeld en zelfs met video.

Storytelling: maak van de ‘over ons’-pagina een heldenverhaal

Bekijk publicatie
Storytelling: maak van de ‘over ons’-pagina een heldenverhaal

Stel: je moet voor de website een stukje schrijven over een fietsenwebshop, een chocoladefabrikant, of een supermarkt. Bijna zou je het verhaal beginnen met 'In negentienzoveel werd bedrijf X opgericht'. Maar zou het niet veel leuker zijn om te schrijven over een mysterieuze figuur op een beachcruiser in Barcelona, een chocoladecrimineel op oorlogspad of een kruidenier met zelfgebrande koffie in Zaandam?

Toptaken over de top: een pleidooi voor hoop, geloof & liefde

Bekijk publicatie
Toptaken over de top: een pleidooi voor hoop, geloof & liefde

Gruwelijk zijn ze. Gebouwen die gemaakt zijn om functioneel te zijn. Betonnen kantoorkolossen, galerijflats en staalbouw op anonieme industrieterreinen. Allemaal hetzelfde. Elk sprankje hoop, geloof en liefde ontbreekt. In de meeste gebouwen die ontworpen zijn volgens het devies vorm-volgt-functie, wil je niet werken of wonen. Daar zijn we het anno 2015 wel over eens.

10 webdesigntrends voor 2015

Bekijk publicatie
10 webdesigntrends voor 2015

De verworvenheden van responsive design, flat design, CSS3 en betere schermen worden het komende jaar breed gedragen. Technische mogelijkheden van voorgaande jaren komen tot volwassenheid. De tijd van nerdy experimenten is voorbij: we zien een grote uitrol en verdere verfijning. Ook opdrachtgevers zijn wakker geworden. Ze willen het beste en het nieuwste en zijn bereid om daarvoor in de buidel te tasten. Zou de crisis dan nu eindelijk echt voorbij zijn?

Een website zonder plan, daar komt geen einde an

Bekijk publicatie
Een website zonder plan, daar komt geen einde an

Komt het voor dat een klant een nieuw pand laat neerzetten zonder bouwtekening van het te bouwen gebouw? Dat de aannemer, omdat er haast is, maar meteen begint met bouwen? Geen tijd voor tekeningen: hij heeft een idee van hoe het gebouw er ongeveer uit moet zien, dus hup, aan de slag! Bij het bouwen van websites gebeurt dit helaas heel vaak.

Navigatiecrisis? Zo puzzel je de ruggengraat voor je website in elkaar

Bekijk publicatie
Navigatiecrisis? Zo puzzel je de ruggengraat voor je website in elkaar

Zoals dat dan gaat. Je staat op een verjaardagsfeest. Je nichtje werkt als marketing- & communicatiemevrouw bij een commerciële dienstverlener van behoorlijke omvang. Ze is betrokken bij 'project nieuwe website' en laat jou – als internetmevrouw – de nieuwe site zien. De eerste knoppen in het hoofdmenu zijn ‘Over ons’ en ‘Nieuws’. “Tja,” mompel je. En je neemt nog maar een hap taart.

Door deze website te gebruiken accepteert u de cookies zoals beschreven in het cookiebeleid

OK