achtergrondafbeelding

Storytelling

Verhalen raken, blijven hangen en worden doorverteld. Als organisatie heb je een doel, je hebt een reden van bestaan. Wanneer het lukt om je missie zo vorm te geven dat ze de mensen raakt, ze in hoofden en harten blijft hangen en dat verhaal van mond tot mond gaat, ben je stevig op weg naar resultaat.

Kern van de zaak

Storytelling begint bij de kern van de zaak.  Of we nu een corporate website bouwen, een e-mailcampagne verzinnen  of een serie landingpages ontwikkelen, vragen we ons af waartoe is dit alles? We nemen geen genoegen met een communicatiedoel aan de oppervlakte: een nieuwsbrief die leden moet werven, een campagne die dienst X aan de man brengt of een corporate website die het aantal telefoontjes moet verminderen.

Bijna altijd is er een hoger doel. Met een beetje geluk is die welomschreven in de missie. Soms is het even zoeken. Dan helpen we om de kern scherp geformuleerd te krijgen. En zo vinden we het thema, de centrale boodschap.

Literaire middelen

Als de centrale boodschap helder is, gaan we aan de slag met middelen. Om een verhaal te maken moet je aan het werk met personages, symbolen, tijd, ruimte, stijl, compositie. Het komt het er als verhalenverteller op aan dat je de juiste literaire trucs inzet. Wat is het medium en welke technieken kies je?

Thema en de middelen zoeken we samen met onze opdrachtgevers. In creatieve workshops ontrolt zich een verhaallijn. Alle betrokkenen vertellen mee. Samen stoeien we met stijlfiguren, karakters, perspectieven, motto’s en plots. Het is verrassend en hartverwarmend wat er in zo’n sessie ontstaat.

Storytelling

'What is the use of a book', thought Alice, 'without pictures […]?'- Lewis Carroll 

Meer weten? Neem contact op met

Bekijk werk van Kees

Restaurant Parkheuvel Restaurant Parkheuvel Groei&Bloei Groei&Bloei

Door deze website te gebruiken accepteer je de cookies zoals beschreven in ons cookiebeleid

OK