Contentmarketing

Contentmarketing is reclame zoals reclame zou moeten zijn. Geen irritante banner of pop-up in je snufferd, maar interessante en relevante informatie wanneer jij daar behoefte aan hebt. Contentmarketing is de moderne manier van reclamemaken. En daar helpen wij je graag mee.

Doe mij ook contentmarketing!»

Bel voor meer informatie071 - 51 33 371

Werk van Kees™ Internetbureau

Wat is contentmarketing eigenlijk?

Bij traditionele marketing dring je de boodschap op aan je doelgroep. Dat kan met een tv- of radioreclame, een advertentie in een tijdschrift of met zo’n vervelende banner of pop-up. Dit wordt push marketing genoemd. Je onderbreekt met jouw boodschap datgene waar jouw potentiële klant op dat moment mee bezig is. Niet meteen de beste manier om een vruchtbare relatie te beginnen. Nee, dan contentmarketing. Contentmarketing is pull marketing. Met interessante artikelen, video’s, whitepapers of podcasts lok je potentiële klanten naar je website.

Contentmarketing is gratis kennis delen

Op je website aangekomen, probeer je bezoekers over te halen hun e-mailadres of telefoonnummer achter te laten, of dat ze zich aanmelden voor een nieuwsbrief. Het idee van contentmarketing is dat jij gratis je kennis deelt. Handige informatie of gewoon leuke content ter leering ende vermaeck. En dat blijf je net zolang doen totdat die prospect ineens iets nodig heeft wat jij aanbiedt. En wie staat er dan top of mind? Precies, die sympathieke club die zijn kennis geheel belangeloos deelt. Dat is het moment waarop de prospect contact met je opneemt voor een offerteaanvraag. Op deze manier genereert contentmarketing dus leads.

Contentmarketing is warm houden

De volgende stap in de sales funnel is het zogenaamde lead nurtering of drip marketing. Want die lead gaat natuurlijk niet over één nacht ijs en heeft bij meerdere partijen een offerte aangevraagd. Daarom ga je die lead nu content sturen die aansluit bij de offerteaanvraag. Bijvoorbeeld vergelijkbare cases die jullie bedrijf in het verleden heeft gedaan. Dat versturen kan helemaal automatisch, daar heb je verder geen omkijken naar. Da’s het mooie van contentmarketing: goeie content kun je blijven gebruiken.

Contentmarketing is relatiemanagement

Met de huidige tools kun je nauwkeurig in kaart brengen welke content door een lead wordt gelezen. De accountmanager heeft dan meteen een binnenkomer om het gesprek mee te openen. De sales- en de marketingafdeling werken dus eigenlijk nauw samen: je gebruikt marketingcontent als tool voor relatiemanagement. Datzelfde geldt voor je bestaande klanten, die misschien al een tijdje niets meer van zich hebben laten horen. De accountmanager kan zien op welke content in de nieuwsbrief ze doorklikken en heeft meteen weer een excuus om contact op te nemen.

Contentmarketing is zaaien

Bij contentmarketing gaat het er natuurlijk om dat je goeie content hebt. En laten we eerlijk zijn, wie een beetje rondkijkt op internet ziet dat het daar nog weleens aan schort. Je content moet er professioneel uitzien. Je gaat immers ook niet in je kluskloffie naar een nieuwe klant toe. En heel belangrijk: je content moet zichtbaar zijn waar jouw doelgroep zich bevindt. Dat kan zijn op social media, YouTube, websites als Frankwatching (schrijven wij ook voor), maar ook bij de organische of betaalde resultaten op Google.

Content is koning

Als je dat allemaal goed doet, dan is contentmarketing een superieure manier om nieuwe klanten te werven en bestaande te behouden. En dat zonder die irritante banners en pop-ups. ‘Content is king’, zeggen ze niet voor niets.

Trouwens, we zijn geen content marketing bureau

We zijn geen specialistisch content marketing bureau. We zijn bedenker, maker en verzorger van het online verhaal. We kunnen je helpen met alle aspecten van contentmarketing. Niet alleen inhoudelijk en strategisch, maar ook de technische toeters en bellen. Keertje sparren?