Energiefabriek

Vijftien waterschappen: Energiefabriek

Energiefabriek

Conceptontwikkeling, bouw website en toolkit, training sociale media

Door met een nieuwe bril naar het waterzuiveringsproces te kijken, kwamen de waterschappen tot een nieuw concept: de Energiefabriek. Een combinatie van bestaande en nieuwe technieken maakt het mogelijk energie te winnen uit afvalwater.

Laten zien dat je goed doet

De Energiefabriek sluit aan bij de maatschappelijke tendens naar duurzaamheid. Een uitgesproken website beoogt een breed scala aan doelgroepen te informeren over biogas uit slib en taxi's die rijden op stroom uit doorgespoelde wc's. De zeer diverse projecten krijgen op de website een omschrijving en een markering op de kaart.

Energiefabriek

Toolkit

De samenwerkende waterschappen hebben elk hun eigen communicatiebeleid. Op eigen wijze geven zij vorm aan communicatie over hergebruik van afvalwater. Achter de website bouwden we een toolkit voor communicatiemedewerkers van waterschappen. Achter een login vinden ze beeldmateriaal, logo’s, persberichten en andere middelen. Zo hoeft het wiel niet meerdere keren uitgevonden te worden.

Workshop sociale media

Bij het inzetten van sociale media is het scherp hebben van je doelen belangrijk. Ongericht twitteren of weinig geïnspireerde Facebookposts zijn zonde van de moeite. Om de inzet van sociale media ten gunste van de Energiefabriek te ondersteunen bood de organisatie communicatiemedewerkers van de deelnemende waterschappen een workshop aan. Redactioneel concept, contentplanning en werven van volgers/fans stonden op de agenda.

bekijk website terug naar overzicht

Meer weten? Neem contact op met

Bekijk werk van Kees

Hogeschool Leiden Hogeschool Leiden Team Intro Team Intro

Door deze website te gebruiken accepteer je de cookies zoals beschreven in ons cookiebeleid

OK