achtergrondafbeelding

Strategische evaluatie

Omdat de lijn van doel naar resultaat nooit recht is, verdienen activiteiten zo nu en dan strategische evaluatie.

Doel en resultaat

Webprojecten kosten geld. Toen ze in het leven geroepen werden, waren ze een goed idee of leken ze zelfs een briljante oplossing voor iets. Als die website, app of social media account er eenmaal is, gaat hij mee in de maalstroom van alle dag. Stilstaan bij resultaat en rendement is niet makkelijk. Om de vraag of de ingeslagen weg oplevert wat hij zou moeten opleveren, lopen betrokkenen vaak een beetje ongemakkelijk heen.

Kritische blik

Behoedzaam stapt Kees over die ongemakkelijkheid heen. Op klompen, want we houden van eerlijke eenvoud. Samen met de opdrachtgever en team bekijken we de koers die gevaren wordt. Wat was ooit de bedoeling? Wanneer noemen we het een succes? Wat zeggen de gebruikersstatistieken?

Strategische evaluatie. Met open en interactieve werkvormen reflecteren we. We gooien over boord wat niet bijdraagt en bekrachtigen succes. Zodat er inspiratie ontstaat om doelgericht verder te gaan.

Internet scorecard 2.0

Een methode die we graag toepassen is die van de Internet scorecard 2.0 van Smits & Bisschop (Jungleminds). Deze werkwijze maakt internetstrategie realiseerbaar en meetbaar. Een strategische evaluatie is een goed moment om zo’n scorecard in te richten. Een scorecard helpt koers houden door de tijd heen.

Strategische evaluatie

“De relatie tussen doel en resultaat lijkt in mijn leven niet op een monogaam huwelijk. Eerder op een ingewikkelde driehoeksverhouding.” 
- tweet @desireebattjes

Meer weten? Neem contact op met

Bekijk werk van Kees

Hoogheemraadschap van Rijnland Hoogheemraadschap van Rijnland Ruimtevaart recruitment: HE Space Ruimtevaart recruitment: HE Space